ChristenUnie plant 1000 bomen

11 Frank Visser.jpg
Door Frank Visser op 16 maart 2021 om 15:35

ChristenUnie plant 1000 bomen

De Haarlemse ChristenUnie-kandidaat Frank Visser (nummer 11 op de lijst) heeft vandaag op het schoolplein van de Koningin Emmaschool in Haarlem Noord een jonge boom geplant, in het kader van de landelijke bomenreddingsactie van de ChristenUnie. Dit weekend trapten Gert-Jan Segers en Carola Schouten, de nummers 1 en 2 van de ChristenUnie, de actie af. Deze week planten kandidaten en partijleden uit het hele land ruim duizend inheemse bomen. Dit onder de noemer #PlantenVoorDeToekomst.

Frank Visser: “De ChristenUnie wil de komende jaren veel nieuwe bomen planten: langs wegen, op pleinen en in nieuwe bossen. In het verkiezingsprogramma zetten wij in op uitbreiding van het bosareaal met 10%. Omgerekend zijn dat 55.000 voetbalvelden. Elke geplaatste boom begint met een schop in de grond. De ChristenUnie begint daar nu al mee. Bij de Koningin Emmaschool zochten ze nog een nieuwe boom dus dit kwam goed uit.”

De ChristenUnie is een partij van rentmeesterschap, van zorg voor de schepping. Visser: “Wij willen het land mooier en groener doorgeven aan de volgende generatie. Ik heb een jonge boom geplant als een investering in de leefwereld van onze kinderen. Als een teken van hoop. Deze boom gaat bijdragen aan biodiversiteit, schone lucht en zo ook aan onze gezondheid en die van de volgende generatie. Het planten van de boom is ook symbolisch. Maarten Luther zou ooit gezegd hebben dat hij vandaag nog een appelboom zou planten als hij wist dat morgen de wereld zou vergaan. Hier zit een mooie boodschap in. De ChristenUnie wil verantwoordelijkheid nemen voor de uitdagingen van vandaag, hoe onzeker de toekomst ook is.”

Labels: